Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Dyr el på grund av dålig konkurrens

Spanien är det tredje landet i EU där elpriserna stigit mest under 2010 och 2011.

21 november 2012 kl. 13:00

Spanien är ett av de länder i EU där elpriserna stigit mest de senaste åren.
En rapport från EU-kommissionen pekar på att konkurrensen på den spanska elmarknaden fortfarande är för dålig. Detta trots reformer för bara ett par år sedan. Resultatet är att spanska konsumenter betalar mer för sin energi än EU-genomsnittet.
Taggar: elpriserenergi
300×250
300×250