Córdoba bytte romerskt palats mot en tågstation
För precis 30 år sedan förstördes i Córdoba vad som uppges ha varit det största palatset i det romerska imperiet. Detta för att ge plats åt en ny modern tågstation för höghastighetståget AVE. Myndigheterna prioriterade infrastrukturen som uppfördes inför världsutställningen i Sevilla 1992, framför att skydda kulturarvet.
De får ett aktuellt nyhetsbrev varje morgon, med bland annat artiklar och reportage som denna.