Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Bruket av elektroniska cigaretter inskränks

Katalonien förbjuder som första autonoma region i Spanien de elektroniska cigaretterna, i alla offentliga byggnader.

25 november 2013 kl. 07:04

Enligt Världshälsoorganisationen WHO återstår fortfarande att klargöra om de elektroniska cigaretterna är farliga för hälsan.
Regionalmyndigheterna studerar också att likställa de elektroniska cigaretterna med vanlig tobak, vilket skulle innebära ett förbud även i barer och restauranger. Försäljningen av elektroniska cigaretter, som släpper ut ånga, ökar lavinartat både i Spanien och övriga Europa. Det råder dock ett juridiskt vakuum och världshälsoorganistionen WHO avråder från dess bruk, tills det eventuellt styrkts att de inte är hälsovådliga.
300×250
300×250