Borgmästare gömde sig hemma i 30 år
Några veckors isolering för att stoppa ett virus står sig slätt jämfört med de tre decennier som Manuel Cortés tillbringade i ett lönnrum utan fönster i sitt hem i Mijas Pueblo. Han var byns siste republikanske borgmästare och när fascisterna vann inbördeskriget gick han under jord, för att inte riskera att gripas av Francoregimen. Han höll sig gömd mellan november 1939 och april 1969.
De får ett aktuellt nyhetsbrev varje morgon, med bland annat artiklar och reportage som denna.