Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Återhämtningen beskylls för stigande dödstal

Trafikverket DGT skyller den ökade olycksfrekvensen på de spanska vägarna på den stigande konjunkturen.

26 mars 2015 kl. 07:00

Enligt direktörn på trafikverket har dödsolyckorna ökat på grund av allmänt stigande trafik.
Direktören för DGT María Seguí uppger att trafiken i Spanien ökat, tack vare bättre ekonomi och inte minst fallande bränslepriser. Det skulle vara huvudförklaringen till att dödstalen i trafiken stigit kraftigt både under jul- och nyårshelgen samt årets första månader. Teorin tillbakavisas av vissa experter, som pekar på att dödstalen sjönk stadigt åren som föregick krisen.
300×250
300×250