Sydkusten.es
Prenumerera
SPANIENLIV

Ännu en borgmästare dömd till fängelse

Högsta domstolen har styrkt domen på 4,5 års fängelse för tidigare PSOE-borgmästaren i Valle del Rey (La Gomera) Ruymán García.

12 februari 2014 kl. 13:00

Den dömde har varit borgmästare i Valle del Rey, på La Gomera.
García dömdes av provinsdomstolen i Santa Cruz de Tenerife för att 2008 ha anställt sin egen syster för ett jobb som i praktiken inte existerade. Som vice borgmästare tecknade García heltidskontrakt med systern för att arbeta på en kommunal fritidsgård som endast var öppen under loven. För detta lyfte systern sammanlagt 5 700 euro, samt sociala avgifter.
300×250
300×250