Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Alcaraz och hemmaspelare uttagna till Marbella

Carlos Alcaraz kommer i september att återvända till Marbella för att leda det spanska laget i Davis Cup-kvalet mot Danmark. Matcherna spelas på grus i Club de Tenis Puente Romano den 13–14 september och Spanien har aldrig förlorat i staden.

20 augusti 2025 kl. 17:00

Alcaraz har redan spelat Davis Cup i Marbella tidigare.
Förbundskapten David Ferrer har tagit ut Alcaraz tillsammans med Alejandro Davidovich. Den senare är från Rincón de la Victoria, i Málagaprovinsen. Laget fullbordas med Pedro Martínez Portero och Marcel Granollers, medan en femte spelare presenteras senare. Ferrer framhåller att både Alcaraz, som nyligen vunnit Roland Garros och nått final i Wimbledon, och Davidovich, som ligger topp 20 i årsrankingen, är nyckelspelare. Danmark väntas bli en tuff motståndare med Holger Rune i spetsen och Ferrer påpekar att varje poäng kan bli avgörande. Lördagen bjuder på två singelmatcher, medan söndagen inleds med dubbel följt av de två avslutande singlarna.
300×250
300×250